Husägandet i Norrland

Jag tittar in en sväng för att här inte ska bli helt stillastående. Jag har tusen saker att göra, packa upp det sista, tvätta, städa. Dessutom tre barn hemma idag eftersom Arvid var hängig i helgen och har sin första sjukdag från skolan därför. Vi har sett dumma mej 2 och just nu leker de äldsta barnen tillsammans medan lillen tar sin förmiddagslur. Arvid och Liv leker stundvis riktigt bra, speciellt när man inte är i samma rum. Fast ibland blir nivån lite för hög för Liv, hört från vardagsrummet i skrivande stund:
 
Arvid: "Jag hjälper dig att komma över din mörkerrädsla, och vad gör du då? Du bara förstör..."
 
 
Här på bloggen har varit stiltje eftersom, vilket ingen kan ha missat, vi har varit i Malmö en vecka. Gjort klart försäljningen av lägenheten, hämtat det sista och så. Det är skönt att vara tillbaka i hemmet igen, även om jag några gånger om dagen önskar att vårt hus skulle ligga på mer sydliga breddgrader.
 
Vi passade på att inhandla lite saker till hemmet också medan vi befann oss i en stad med mer än en inredningsaffär. Imorgon borde de saker vi beställde från Svenssons i Lammhult komma och redan lördag natt monterade vi hallhängare och rullade ut ny matta osv. Det är skönt att komma i ordning och få hemmet till ett hem, och även om det fortfarande finns 100 och 1 sak att ställa i ordning och göra fint så har det bitvis börjat växa fram något som är riktigt trevligt! I helgen är det inflyttningsfest och visst hade jag önskat att vi skulle ha kommit lite längre men jag har fått finna mig i att saker tar sin tid.
 
Nu skriker en hungrig tvååring vid min arm och det är dags att laga lunch och sedan läsa lite saga, tjejen sover ju inte längre.
 
På återseende!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0