Happy Halloween

Jag var på ica idag och köpte lite godis inför Halloween. Kan tilläggas att jag trodde Halloween var redan förra lördagen så jag köpte hem en påse lösviktsgodis då och väntade på att dörrklockan skulle ringa. Eftersom den aldrig gjorde det åt jag och Johan upp godiset under veckan som kom. Eftersom det fanns en viss risk för att det här fiaskot skulle upprepas den här veckan så köpte jag idag enbart gott godis, smågodis är ju bra äckligt ändå... Köpte en påse Twist, blandade stycksaker (dubbelnougat, japp, sport m.fl.) Lindt havssalt och en rulle marabou mjölkchoklad. Rullen var slut redan innan vi kom hem men resten av godiset hällde jag upp i en stor grön skål som jag ställde på byrån i hallen. Sen väntade jag. Och väntade. Och tog en godis. Och väntade. Jag ville vara den där snälla tjejen med det goda godiset som blev barnens favorit...
 
Antal utklädda barn jag öppnat dörren för = 0
Antal killar i yngre tonåren som sålde salami jag öppnat dörren för = 1.
 
Antal utklädda barn som Johan öppnade dörren för när jag satt i telefonkonferens gällande min mark = 3-4 st.
 
!!!
Jag blev inte barnens favorit, möjligen fanns det viss peddovarning på den där mannen i skjorta med en baby på magen som öppnade dörren och utan att ens lyssna på ett enda "bus eller godis" räckte fram en skål med det godaste och mest exklusiva godiset...
 
Tack för det Halloween.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0