Måndag vecka 44

Idag är första dagen på höstlovet och vet ni vad? Jag har jobbat! Visserligen bara halvdag men det är skönt att rensa mammaledighetshjärnan litegrann. Vet inte om jag nämnde att jag jobbade en fredag för två veckor sedan på skolan där jag gick i låg/mellanstadiet. Hur som helst så frågade de i samma veva om jag kunde vikariera på fritids denna vecka eftersom det är lov. Jag valde bort att jobba heldagar med tanke på Vidar och amning men mån-ons kommer jag jobba eftermiddagar.

 

Jag både njuter av och ogillar att komma in som vikarie på det där sättet. Det är skönt att inte ha något ansvar för planering av verksamheten utan bara infinna sig och fråga efter direktiv, men exakt det gör mig också lite galen. Jag vill kunna stället, jag vill ha sysslor att genomföra hela tiden, varje minut som jag inte har något för mig känns som "bortslösad" då man är van att vara fullt sysselsatt hela sin arbetstid och knappt ha tid till rast eller det där fördjupande samtalet. Ända sedan jag fick mitt första jobb efter examen har jag haft olika ansvarsområden på arbetsplatsen och bidragit till struktur och utveckling. Det är det jag brinner för. Kul att känna att jag kommer att tycka om att gå tillbaka till jobb efter mammaledigheten och jag hoppas på att hitta ett bra utvecklande jobb även här i stan.

 

Just nu sover småtrollen, Arvid har börjat lovet hos sin pappa och kommer hem på onsdag. Tror att han skulle gå med sin pappa och klippa sig, jag försökte hinta om det och lämna detaljerade instruktioner om resultatet. Får se hur utfallet blir...Annars hade grabbarna planerat att gå på badhuset, eventuellt drakborgen och se om de kunde hitta nåt annat höstlovskul. Han blir bortskämd mitt stora troll!

 

Jag ska göra min man sällskap i fåtöljerna i vardagsrummet. Han sitter med sudokuboken han fick av barnen när han fyllde år, jag läste att en sudoku om dagen är bra för att motverka t.ex. alzheimers så han har fått den läxan av mig. Sen kan jag inte låta bli att sno boken och lösa en lite här och där, det är ju lite beroendeframkallande det där... Hur som helst ska jag skriva dagbok (har börjat med 5 årsdagbok, nördigt jag vet!) och så kanske vi ska byta några ord innan natten.

 

Godnatt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0