Vacker vardag

I skrivandets stund sover lillen och Liv ligger här bakom mig på gästsängen i kontoret och tittar på Nicke Nyfiken på min mobil. Jag har tid att plita ner några rader och ta en internetkoll (som att jag inte regelbunder gör det med mobilen...).
 
Vår lillebror som länge bara varit ett mysigt bihang har fått former och konturer och börjat visa allt mer vem han är. Han är en go liten kille som skrattar för det mesta men ibland håller andan om syrran pratar för glatt nära hans huvud, det brukar betyda trubbel för honom... Han sover numer på rutin, ca två gånger om dagen, den första på förmiddagen runt 11 och den andra brukar bli runt 14-15 på eftermiddagen. Jag tänker att det måste vara skönt för honom med rutinerna, hans kropp vet när det är dags att sova middag och han somnar så lätt i sin säng när man lägger ner honom.
Ganska mobil är han också vår lille kille, han ligger helst på mage men rätt vad det är vänder han över på rygg och kan sen bli riktigt irriterad för det är ju inte alls kul att ligga och titta i taket... Att vända tillbaka från rygg till mage är han dålig på, hellre att man kallar på hjälp när man hamnar i en så tråkig sits.
 
Det är mysigt men lite långtråkigt att gå hemma och pyssla. Har jag planer är föräldraledigheten en välsignelse, träffa kompisar, laga lunch, städa i ordning hemmet... Men en oplanerad dag kan kännas som en evighet, speciellt med en krasslig Liv. Igår blev vi räddade av J som omgående bjöd ut på lunch när jag sms:ade om den stora tråkigheten. Alltid roligt att få hoppa ur Thaibyxorna och i ett par jeans och träffa en annan vuxen.
 
 
Idag är också oplanerad dessvärre, men vi får se vart dagen tar vägen... Vi är öppna för förslag *blinkblink*

Kommentarer
Postat av: Nina

Du glömde vår mysfika på Ica maxi ;)

2013-10-23 @ 15:33:01
URL: http://thepioneer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0