Sammanfattning 2013 april - juni

April

Vi går på det efterlängtade 3d ultraljudet och får jättefina bilder av vår lille kille, som då vägde 2 kg. Jag har gått upp ca nio kilo totalt i vecka 34 och mår bättre i fogarna. Arvid har kalas för sina kompisar på fsk och som vanligt håller vi till i vår trädgård med lite lekar och spex.

På jobbet går jag upp till 75% eftersom Kaisa måste jobba mindre pga. sin graviditet. Det går bra att jobba och jag trivs, har fina dagar med barnen i vårluften. Vi tar med klassen på en heldagsutflykt till Bokskogen, Torup, och har det super. En vecka senare tar jag med familjen dit på en utflykt med varm choklad och bullar.

Sista april firar vi i Genarp med Emelie och Tobias, går och tittar på en majbrasa och har det mysigt.

 

Maj

Jag jobbar min sista dag på Rörsjöskolan. Barnmorskan misstänker att jag läcker fostervatten så jag får åka till gyn på sjukhuset och kolla detta, vilket inte är fallet. Vi lägger ut lägenheten till försäljning via mäklare, då vi redan haft den ”såld” privat till ett par som inte kunde få lån av banken. Vi har visningar och städar mest hela tiden.

Under ledigheten hinner jag tänka mycket på babyn, på hösten, på flytten och vad som komma skall. Jag träffar fina vänner som peppar mig, Irvana och Maria har som vanligt mycket bra förmaningar.

Jag får också beskedet hemifrån att min mamma blivit mycket dålig. Pratar mycket med Sofia, min älskade granne, vars mamma också är sjuk. Vi träffas i trappuppgången eller på gården och pratar i stort sett varje dag och fikar tillsammans och leker med barnen ofta. Jag är ute på gården med barnen i stort sett varje dag efter fsk eftersom vädret är varmt och fint. Börjar prata med mamma i telefonen nästan varje dag. Min bror blir deprimerad och mår väldigt dåligt på sitt boende.

 

Juni

Vidars månad. På beräknad dag enligt sm tittar han ut. En helt perfekt dag då jag haft Liv hemma för lite vila och gått på stan med henne och shoppat skor sedan ätit lunch ute i solen tillsammans med Johan på St Gertruds. Värkarna kändes knappt och var aldrig regelbundna så vi åkte in till förlossningen bara för att barnmorskan sagt att jag verkligen måste göra det. När vi kom in var jag helt öppen men helt utan smärta och vi dansar i förlossningsrummet och fånar oss. Efter en krystvärk är lilleman född, 3890 kg, 53 cm. Förlossningen tog lite drygt två timmar och det enda som faktiskt kändes var den krystvärken på vilken han föddes. En drömförlossning!

Mamma kommer ner och hälsar på oss, vi firar Livs födelsedag med marängtårta med jordgubbar tillsammans med vänner i trädgården och vi tar bilen och åker till Legoland. Arvid åker med henne upp till Sudsvall för att påbörja sin semester där och avslutar på så sätt sin tid i Malmö.

Vi flyttpackar. Städar. Hyr ut lägenheten i andra hand eftersom det inte är lönt att ha den ute till försäljning över sommaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0