Sammanfattning 2013 jan-mars

Januari

Året inleds som vanligt i Sundsvall. Nyår firade vi med vänner ute i stugan, det blev inte helt som planerat men vi hade det lugnt och mysigt. Vi har middagar med släkt och vänner innan vi styr kosan söderut igen, som vanligt längtar jag mycket hem till våra egna saker och sängar.

Tillbaka i Malmö återgår jag till jobbet och Kaisa, trivs otroligt bra med min kollega och med den bästa klassen. Vi går på ultraljud och får veta att vår lilla bebis är en pojke, namnlistan tar form, lustigt nog faller jag bara för namn på V, dessa är: Vilgot, Vilhelm, Vide, Vidar.

Johan reser väldigt mycket under den här perioden och jag känner av gamla problem med fogar och sammandragningar. Läkarna gillar inte alls detta och jag blir därför sjukskriven 50%.

Vi fattar beslutet att flytta hem till Sundsvall till sommaren, så Arvid kan börja skolan där eftersom det verkar ordna sig med Johans jobb och jag ska vara föräldraledig. Dessutom har vi vår tomt som kommunen tror kommer vara byggbar till våren 2014.

 

Februari

Vi styr mycket kring tomten i Sundsvall där vi tänkt bygga hus. Många delägare ska sträva åt samma håll och vi har en del bakslag med både kommunen och kommunikationen. Vi tittar på hus och besöker husleverantörer.

På jobbet drar det ihop sig till spökbollsturnering, jag älskar spelet och mina underbara sexårigar tar hem vinsten, coachade av mig. Vi bokar en resa till Turkiet som får bokas om till en resa till Egypten pga. Johans jobb. Liv, 1 år och 8 månader, börjar vara utan blöja på dagarna och är nästan olycksfri hemma, helt olycksfri på förskolan. Hon visar också upp ett starkt humör och en förtvivlan som en tonårings då vi inte förstår vad hon vill. Så liten hon är kan hon få utbrott då hon slänger sig på sängen och storgråter, smäller i dörrar och skriker. Fast allt som oftast är hon en otroligt glad tjej.  Arvid går på oändligt många kalas, precis som februari/mars tidigare år.

 

Mars

Vi åker på semester, vi har tur och en ovanlig vind från Asien ligger över Egypten nästan hela veckan så temperaturen ligger över 30 grader i stort sett varje dag. Vi badar pool, njuter på stranden och äter buffé. Arvid och Johan tar en utflykt till pyramiderna medan jag som redan varit där stannar vid poolen med Liv och läser Zlatanboken.

Över påsken åker vi upp till Sundsvall igen. Arvid har födelsedagskalas och fyller sex år. Han får en större cykel av oss. Maja åker upp till Sundsvall och firar påsk med oss och vi hinner med att både ha middag med familjerna och turista på stan.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Äntligen! Välkommen tillbaks

2014-01-23 @ 13:29:56
URL: http://www.sofiadahlberg.com
Postat av: Maria

Hej! Som sagt: Välkommen tillbaka! Har saknat dina uppdateringar! Kram!

2014-01-23 @ 19:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0