Sammanfattning 2013 oktober - december

Oktober

Renoveringen avslutas efter ca en vecka och vi flyttar in, overklighetskänsla deluxe! Första måltiden, pizza, äter vi på golvet. Vi inreder och tar emot både matbord och saccosäckar till barnen som vi beställt. Jag börjar umgås med gamla pluggkompisen Linda som strax innan oss köpt hus bara någon gata nedanför. Vänner och släkt kommer och tittar på huset.

Johan fyller 35 och reser åter till Bologna med jobbet. Jag vikarierar lite på Ankarsviks skola, på fritids och i en trea, Vidar har då barnvakt för andra gången i sitt liv. Jag har inskolningssamtal med Livs fsk som nu känns jättebra. Arvid trivs i skolan nu efter en period med lite bekymmer med en våldsam kille i klassen. Även om jag trivs och tycker att vårt hus passar oss perfekt så har jag svårt att släppa saknaden efter Malmö, att jobba med Kaisa och strosa på gatorna och genom parkerna.

 

November

Winnerbäckkonsert och utgång med Nina. Fortsatta middagar med vänner. Arvid börjar på simskola och opererar polyperna i nästan och förminskar halsmandlarna för att lättare andas när han sover.

Så åker vi äntligen till Malmö, där vi bor hos Emelie och Tobias och på hotell. Jag träffar Kaisa på Emporia, hänger med Emelie och Hanna, får efterlängtad kladdkakehäng hos Maria, shoppar en hel massa på Zara bl.a. och mest bara njuter. Besöker mina gamla arbetsplatser och åker hissen upp till Sofia. Stundvis vill jag bara gråta för att allt är så välbekant och ”hemma”!

Tillbaka i Sundsvall har vi planerat in en inflyttningsfest i det nya huset som vi får ställa in då jag får influensan. Johan är på tjänsteresa och min mamma och pappa kommer över och tar hand om barnen som också är lite krassliga, jag ligger totalt utslagen i två dygn med frossa och värk i kroppen.

 

December

Maja kommer på besök från Göteborg och lussebakar med barnen. Johan är inne på tredje veckan i sträck borta så sällskapet är välkommet. Jag fyller 27 men vaknar med vinterkräksjuka samma dag och barnen börjar kräkas redan på natten. Födelsedagen tillbringade jag med sjuka barn, hängandes över toaletten. Ensam, då Johan åkte till Italien igen samma dag. Fick i alla fall ett träningskort på Ego vilket var efterlängtat!

Vidar får remiss till ögon på sjukhuset för att följa upp eventuell skelning. Som han inte alls har tydligen. Vi firar jul hos Johans föräldrar och har middag för min familj på juldagen. Barnen får massa bra julklappar och vi har mysiga dagar! Största succén gör Skylanders och ett Wii som vi skaffat till Arvid med hjälp av min bror.

Emelie och Tobias kommer upp och bor hos oss i mellandagarna. Vi har trevliga middagar och går på bio och umgås mest bara. Nyårsafton har vi middag med sju barn och sex vuxna hos oss, Nina och Ante och Gunilla och Andreas med barn. En trevlig kväll med god mat och sällskapsspel och skratt!


Kommentarer
Postat av: Maria

Måste bara säga: Du skriver jättebra och det är roligt att läsa din årssammanfattning! Vilket enormt omtumlande och händelserikt år ni haft med både upp- och nedgångar! Passar på att önska er ett gott 2014! Krama särskilt om din mor från oss bägge! Låter inge vidare att hon blivit sjuk! Hoppas hon är bättre nu! Känns som jag vill träffa er snart! KRAM!!!

2014-01-29 @ 06:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0