Helgaktivitet

Ännu en helg kan läggas till handlingarna och imorgon tar en ny arbetsvecka sin början. Trist, jag skulle vilja ha en lång helg (läs: semester) där familjen verkligen hann med sig.
 
I helgen var Arvid hos sin pappa, där han är varannan helg, idag var de på uppstarten till fortsättningskursen på simskolan. Nu är det guldpingvinen som är i siktet, han blir väl som en fisk tillslut den där pojken. Jag gillar simskolan, det känns bra att han aktiverar sig och har något att göra, sen vet jag att simundervisningen i skolorna i dag är nästan obefintlig så det ger trygghet att han lär sig på riktigt.
 
Johan och jag blev nästintill barnlösa igårkväll. Då Arvid var borta passade Liv på att få lite egentid med mormor och morfar (hennes mamma kanske agerade pimp litegrann och fixade träffen), tjejen och den äldre generationen tog i alla fall med sig en påse lösviktsgodis från Ica och sov över ute i stugan hos morfarn. Vi som blev kvar fick roa oss bäst vi kunde och passade på att köpa en födelsedagspresent till syster Sara (barnens moster) och lagade trerätters för två (Vidar fick barngröt). Jag såg en jättebra film (the Aviator) med mannen snarkande intill.
 
Idag har vi promenerat, härligt väder tänkte jag, sedan frös jag nästintill ihjäl utan vantar och mössa. Efter lagoma sju kilometer åkte vi till min systers kalas där vi fick smörgåstårtelunch. Middag intogs hos svärföräldrarna och nu ska jag se Agenda på tv.
 
GUUUUUD VAD TRÅKIGT ATT LÄSA! Här finns inga reflektioner och tankar, bara massa ord om ingenting. Jag ska skriva bättre nån annan dag.
 
Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0